10 porad jak żyć zdrowo na emeryturze.

Wrzesień to narodowy miesiąc zdrowego starzenia się. Naszą misją w Domu Zamiast Senior Care jest poprawa życia starzejących się dorosłych i ich rodzin. Naszym celem każdego dnia jest zmiana oblicza starzenia się i umożliwienie starszym dorosłym dłuższego pozostania w domu, a zdrowe starzenie się odgrywa w tym dużą rolę.

 

 

 

Aby zrozumieć pomyślne starzenie się, ważne jest, aby najpierw wiedzieć, co starzeje się negatywnie. Wielu starszych dorosłych ma co najmniej jeden z tych powszechnych obaw związanych ze starzeniem się :

1. Utrata niezależności
2. Spadek zdrowia
3. Brak pieniędzy
4. Brak możliwości życia w domu
5. Śmierć małżonka lub inny członek rodziny
6. Niemożność zarządzania własnymi czynnościami codziennego życia
7. Brak możliwości prowadzenia pojazdu
8. Izolacja lub samotność
9. Obcy się o nich troszczy
10. Strach przed upadkiem lub zranieniem

Wszyscy mamy okazję zmienić sposób myślenia ludzi młodych i starych i pomóc im przenieść się z miejsca strachu do miejsca nadziei. Zdrowe starzenie się to holistyczne podejście do życia skoncentrowane wokół umysłu, ciała i duszy. Spełnienie tych potrzeb na podstawowym poziomie stanowi podstawę zdrowego starzenia się. Poniższe 10 wskazówek dotyczących zdrowego starzenia się można zastosować w każdym wieku.

1. Bądź aktywny. Utrzymaj lub rozpocznij aktywny, zdrowy tryb życia. Spraw, aby ruch fizyczny stał się częścią każdego dnia. Regularne ćwiczenia mogą obejmować chodzenie, ogrodnictwo, rozciąganie, wchodzenie po schodach i trening siłowy, na przykład używanie lekkich ciężarków lub opasek. Badania pokazują, że ludzie, którzy ćwiczą, nie tylko żyją dłużej, ale żyją lepiej.


2. Jedz dobrze. Zwiększ liczbę owoców i warzyw, zmniejszając jednocześnie zawartość sodu i porcji. Im bardziej kolorowy talerz, tym lepiej!


3. Praktyka zapobiegania. Upewnij się, że w domu jest bezpieczne środowisko wolne od potknięć, aby uniknąć upadków, które mogą być szkodliwe dla zdrowego starzenia się. Ważne jest również, aby nie zaniedbywać tych corocznych badań wzroku, badań dentystycznych i zdrowotnych, aby być na bieżąco z wszelkimi zmianami zdrowotnymi.


4. Zrozum swój stan zdrowia. Odpowiedzialność za zdrowie jest twoją odpowiedzialnością. Podczas gdy członkowie rodziny i opiekunowie powinni zdawać sobie sprawę z twojego stanu zdrowia, kierowanie lekami, obserwacja lekarza i przestrzeganie planu zdrowotnego jest istotnym elementem zdrowego starzenia się.

5. Śpij dobrze. Ciało musi odpocząć, aby się odmłodzić. Opracowanie harmonogramu lub rutyny przed snem, aby regularnie spać 7-9 godzin dziennie, ma kluczowe znaczenie dla udanego, zdrowego starzenia się.

6. Kultywuj relacje. Pozostań w kontakcie z ludźmi, którzy mają znaczenie. Ważne jest, aby mieć system wsparcia i sieć społecznościową. Wykazano, że pozostawanie zaangażowanym społecznie utrzymuje aktywność umysłu. Użyj technologii takich jak Skype, FaceTime lub sieci społecznościowe, aby utrzymać komunikację i wizyty z przyjaciółmi i rodziną.

7. Zaangażuj swój mózg. Ważne jest, aby w miarę starzenia się używać umysłu. Badania pokazują, że działania, które utrzymują aktywność mózgu, mogą opóźnić zanik pamięci prowadzący do demencji. Działania te mogą obejmować czytanie, pisanie lub rozwiązywanie krzyżówek. Nigdy nie przestawaj się uczyć. Nigdy nie jesteś za stary, aby nauczyć się nowej sztuczki.

8. Zmniejszyć stres. Starzenie się i związane z nim zmiany mogą powodować stres, co może prowadzić do niepokoju i depresji. Dedykowany nacisk na dobre zrozumienie czynników wywołujących stres to kluczowe sposoby identyfikowania i łagodzenia stresu. Znajdź zdrowe sposoby radzenia sobie ze stresem. Niezależnie od tego, czy jest to ćwiczenie, dziennikarstwo czy poszukiwanie profesjonalnego doradztwa, bardzo ważne jest, aby wiedzieć, jak skutecznie zmniejszyć stres.

9. Wydajnie wykorzystaj swój czas. Znajdź czas na zainteresowania, które ci się podobają, zarówno indywidualnie, jak i towarzysko. Zaplanowanie tych działań zapewni ich wykonanie. Wolontariat może być potężnym sposobem na zaangażowanie umysłu i duszy.

10. Obejmuj starzenie się. Starzenie się jest czymś, czego nikt nie może uniknąć ani uciec. Weź udział w procesie i dostrój się do swoich myśli i emocji. Upewnij się, że są pozytywne i potwierdzające. Skoncentruj się na tym, co możesz zrobić zamiast na swoich ograniczeniach.

Nie pozwól, aby wdrożenie 10 wskazówek dotyczących zdrowego starzenia się przytłoczyło! Zacznij od małego, dodając jedną z dwóch tych wskazówek do swojej rutyny i jeszcze więcej, gdy umysł, ciało i dusza są gotowe.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

NAPISZ WIADOMOŚĆ

Polityka Prywatności I MedCare+ Wrocław I © 2019 Strona Internetowa wykonana przez OzonMedia